Rólam
2020. június 26. írta: atestbeszel

Rólam

Konzultáció, pszichológiai tanácsadáslogo_jpg.jpg

Többek közt életvezetési, döntési nehézségek, érzelmi elakadások, önértékelési problémák, stressz, szorongás, kiégés, alvászavarok, lelki eredetű testi tünetek, életmódváltás, identitáskérdések, kapcsolati erőszak/ bántalmazás, veszteségfeldolgozás témákban és érzelemszabályozási, kapcsolati, családi, munkahelyi nehézségek esetén tudok segíteni. Fordulhat hozzám önismeret-mélyítési, megküzdőképesség/ reziliencia-fejlesztési, önbecsülés-növelési céllal is.

20210802_130346_20210802153051917_20210802153253592.jpgFő érdeklődési és szakterületeim: stressz, szorongás, kiégés, érzelemszabályozás, párkapcsolati erőszak/ bántalmazó/ egyenrangú párkapcsolat, trauma(feldolgozás), függőségek, pozitív pszichológia, motiváció, pszichoterápiás módszerek, relaxáció-meditáció, személy-életmód-környezet kölcsönhatásai és a kommunikáció (együttműködő/ erőszakmentes és asszertív kommunikáció, orvos-beteg kommunikáció, szuggesztív kommunikáció, szervezeti belső kommunikáció).lgbt_friendly.jpg

Tevékenységem során a következőkre helyezem a hangsúlyt: pszichoedukáció, erősségek feltérképezése, készségfejlesztés, önismeret-fejlesztés, önelfogadás-, önegyüttérzés- és önbecsülés-növelés, kommunikáció- és érzelmi tudatosság-fejlesztés. Viselkedésváltozás, megküzdőképesség, egészségviselkedés és életmódváltás facilitálása.

the-determinants-of-health-and-well-being-in-our-neighbourhoods-source-human-ecology.pngElfogadó, bátorító, ítélkezésmentes, együttérző, és a személyes autonómiát tiszteletben tartó, egyenrangúságra törekvő attitűddel; fesztelen, tabumentes, traumatudatos és támogató, affirmatív légkörben. Dinamikus, interdiszciplináris, kritikai egészségpszichológiai, biopszichoszocioökológiai szemlélettel.

Releváns tanulmányok

  • Csoportanalitikus csoportvezetés/ pszichoterápia (CsAKIT) - folyamatban
  • LMBTQ pszichológia (MPT LMBTQ)
  • Pszichológia MA (Pszichológus, klinikai és egészségpszichológiai specializáció, ELTE PPK)
  • Autogén tréning (MRSZE)
  • Mindfulness (Monash University)
  • Együttműködő/ erőszakmentes kommunikáció (EMK) (Rambala Éva)
  • „Szuggesztív hatások egészségügyi vonatkozásai” (~SASOK) (Varga Katalin, ELTE)
  • Motivációs interjú a klinikai gyakorlatban (ELTE)
  • Párkapcsolati erőszak segélyvonalas képzés (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen – NANE Egyesület)
  • Szerencsejátékfüggőség, krízisintervenció (ELTE Szerencsejátékos segélyvonalas képzés)
  • Intézményi kommunikáció (KJF)

Önismereti saját élményeim

  • Analitikusan orientált egyéni kiképző pszichoterápia: POPKE-MACSOPE kiképzővel és szupervizorral, 2014-től folyamatosan
  • Csoportanalitikus (kiképző) csoport, CsAKIT, 2020-tól
  • Hipnózis (egyéni), MHE-kiképzővel (2020)
  • Csoportos AT, MRSZE-kiképzővel (2014-2015)
  • Meditáció (többféle)
  • AT egyéni (1999)
  • Csoportos művészetterápia (2016)

Szakmai gyakorlat

  • OORI Tündérhegyi Pszichoszomatikus és Pszichoterápiás Rehabilitációs Osztály
  • Doktor 24

Ezeket csinálom:

Önkéntesség/ munka

  • NANE Egyesület (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen)
  • PAF - Pozitív Attitűd Formálás
  • Drágám, hol a vacsorám? (Tilos Rádió)
  • ismeretterjesztés

Interjú velem a Nők Lapja Egészségben (2020 novemberi szám)

1_1.jpg3.jpg

4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

5.jpg

2_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Néhány Drágám, hol a vacsorám? műsor a Tilos Rádióban

Hogyan féljünk bátran? – vendégünk Al Ghaoui Hesna

Vendégünk Dr. Lénárd Rita, a MOK alelnöke

Szerhasználó nők, intervenciós lehetőségek - Kaló Zsuzsával

Tréningek, előadások

  • Pszichoedukáció, ismeretterjesztés egészségpszichológiai témákban (test-lélek-életmód kölcsönhatásai, egészségfejlesztés, stresszkezelés, érzelemszabályozás, pozitív pszichológia)
  • Stresszkezelés, relaxáció
  • Kommunikációs tréning (együttműködő kommunikáció, orvos-beteg kommunikáció, asszertivitás, nehéz helyzetek megoldása)
  • Prevenciós foglalkozások párkapcsolati erőszak/ egyenrangú párkapcsolat témában
  • Önismeret-fejlesztés

Mindfulness szemléletű autogén tréning (MAAT) relaxációs (egyéni és csoportos) tanfolyamok

Az autogén tréninget pozitív pszichológiai és önbecsülés-növelő gyakorlatokkal, valamint  mindfulness elemekkel kombinálom, és mindfulness szemlélettel tartom: nagy hangsúlyt kap az önelfogadás és önegyüttérzés facilitálása, egy fesztelen, ítélkezésmentes, tabumentes, támogató légkörben.

A hozzám fordulók elméleti ismereteket is kapnak a stressz, életmód és a hormonális és immunrendszer (pszichoneuroimmunológiai) összefüggéseinek legfrissebb kutatási eredményeiről.

A tanfolyamokról bővebben ITT olvashatsz.

Autogén tréning (AT) relaxációs gyakorló órák

Egy vagy - igény szerint - több alkalmas gyakorló órák annak, aki tanult már relaxációt és

  • szeretné leporolni, frissíteni a tudását
  • akár elméletben, akár gyakorlatban,
  • speciális célja van és segítséget keres annak eléréséhez,
  • szeretné jobban érteni az AT működése mögötti élettani-pszichoneuroimmunológiai mechanizmusokat, az idegrendszer - immunrendszer - hormonrendszer - érzelmek - gondolatok - életmód összefüggéseit
  • bármilyen kérdése van.

Bejelentkezés

Gábriel Ari

+36703103083
atestbeszel@gmail.com
 
Időpontlemondás a lefoglalt időpont előtt legkésőbb egy héttel - sms-ben vagy telefonon - lehetséges díjmentesen. A későn lemondott vagy le nem mondott óra díjának megfizetése a klienst terheli.
Átutalás: 16200010-10081475 Magnet Bank

 ***

A tevékenységeim semmilyen formában nem helyettesítik, nem pótolják az adott helyzetben esetleg szükséges egészségügyi, orvosi vizsgálatokat, kezeléseket.

***

Visszajelzések

"Én Arit csak ajánlani tudom!:) Nekem nagyon sokat segített a traumáim feldolgozásában miután kikerültem egy bántalmazó kapcsolatból. Segített a poszttraumás tüneteim kezelésében (pl.: pánikrohamok, rémálmok), rengeteget tanultam tőle az érzelmeim validtásáról és hogy hogyan húzzam meg a saját határaimat. Illetve szintén nagy segítség volt a depresszióm leküzdésében, és még sorolhatnám sokáig. Úgyhogy ha valaki egy jó szakembert keres, aki kedves és nem kell nála feszengeni, keresse fel Arit bátran! :)" (B.Viki)

MAAT résztvevőktől a tanfolyamok során elért változásokról:

„Csak akkor vettem észre, hogy mindig, állandóan feszítettem korábban a hasamat, amikor egyszer csak ellazult.”

„Az első két alkalmat végigbőgtem és azóta teljesen és meglepően nyugodt vagyok. Leszarok (sic) mindent a munkahelyen, pedig korábban nagyon szorongtam mindenen. A tanfolyam előtti magas vérnyomásom hetek óta normális. Nem vagyok stresszes, elmúlt az arcfeszülés.”

„Minden este, lefekvés után relaxálva alszom el. Nagyon gyorsan megy, hihetetlen.”

„Elmúlt a fülzúgás.”

„Rengeteg év (27, a szerk.) óta most volt az első olyan nap, hogy nem szívtam füvet. Igaz, reggel, induláskor félórát álltam a szekrény előtt, azon dilemmázva, hogy a biztonság kedvéért berakjak-e a táskámba. És nem hoztam magammal. És nem is hiányzott egész nap. Bebizonyítottam magamnak, hogy így is lehet.”

„Észrevettem, hogy ha anyával találkozom, akkor mindig tónusosabbak az izmaim. Utolsó alkalommal előtte-utána relaxáltam, és így egyáltalán nem dúlt fel a szokásos viselkedése.”

„Viharálló lettem.”

„Meglepő, de nem megy úgy fel a pumpa bennem mostanában. Nyugodt tudok maradni bosszantó helyzetekben is. Nem húzom fel magam mindenen azonnal.”

„Nem gondoltam, hogy ennyire szeretek lélegezni.”

„Jobban viselem a megpróbáltatásokat, nem leszek depis.”

„Végre átaludtam az éjszakát.”

„Rájöttem, hogy ha nem söpröm a szőnyeg alá a problémákat, feszültségeket, hanem kifejezem és levezetem, akkor nem feszít tovább. És már meg is merem tenni. Mindenkinek jobb, ha nem vagyok passzív-agresszív, hanem megpróbálom felismerni, mire van szükségem, és elmondom.”

„Stabil vagyok, elmúlt a céltalan káosz, és már jobban átlátom, tudom, mit szeretnék. Terveim vannak, amiket elkezdtem megvalósítani. Jobban meg tudom húzni a határaimat és egész jól ki merem fejezni, mit nem szeretnék. Sokkal asszertívebb vagyok. Tök jó így, ahogy most van, és két hónapja még eszembe sem jutott, hogy ez lehetséges. Fel sem merült, mint ötlet. Most meg már benne vagyunk.”

“Minden nap le szoktam ülni (relaxálni, a szerk.)  főként reggel - kivéve, amikor elmarad valamiért, de ilyen ritkán van. (...) Jól esik mindig, megadja az alapot a napnak. Az elmúlt egy hónapban rengeteg változás történt: új helyen lakom, új munkahelyem is van. Jók ezek, de azért éreztem, hogy kicsit megborult az egyensúlyom, így még inkább fontos a relax, mert ez segít, hogy belül harmóniában maradjak.”

***

Az első két "hivatalos" meditációs élményem, még középiskolásként, 1997-98-ból:

medit.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://atestbeszel.blog.hu/api/trackback/id/tr5415970310
süti beállítások módosítása